9 haalbare tips voor een plattere buik

9 haalbare tips voor een plattere buik

Niets mis met een buikje, maar als je op een haalbare manier wilt proberen je buik in vorm te krijgen, dan helpen deze tips je op weg!

De weg naar succes begint bij je voeding

De weg naar een platte buik is bezaaid met fruit, groenten, volkoren brood en pasta, mager vlees en magere zuivelproducten. Eet liever geen kant- en klaargerechten: je krijgt er binnen de kortste keren een opgeblazen gevoel van.

Zout? Less is more!

Gebruik zo weinig mogelijk zout. Zout zorgt er namelijk voor dat je lichaam vocht vasthoudt. Dat zorgt voor een opgeblazen gevoel en dito buikje. Gebruik liever verse kruiden zoals basilicum, peterselie, tijm, … om je gerechten smaak te geven.

Zen is het antwoord

We kunnen het niet genoeg benadrukken: weg met stress! Het zorgt namelijk voor een overproductie van het hormoon cortisol. En laat dat hormoon nu net zorgen voor een gewichtstoename rondom, jawel…je buik.

Opgeblazen gevoel?

Sommige voedingswaren doen je buik opzwellen. Deze dingen eet of drink je dus maar beter met mate:

  • Wit brood en aardappelen
  • Koekjes, snoepgoed en chips
  • Bier en koolzuurhoudende dranken (bruiswater, frisdrank, …)

Bewegen, bewegen, bewegen

Wil je een platte buik, dan zul je lekker veel moeten bewegen. Aagje Vanwalleghem toont je hier een effectieve en handige 7 minuten work-out!

Nooit meer honger

Sla nooit een maaltijd over en vermijd een hongergevoel. Hou daarom altijd gezonde tussendoortjes bij de hand. Zo ontwijk je een aanval op de snoepautomaat.

Vezels zijn je beste vrienden

Eet genoeg vezels. Ze zorgen ervoor dat je eten trager verteert en dat je niet zo snel honger krijgt. Vezels vind je in fruit, groenten en volkoren (!) graanproducten.

Vaarwel cafeïne!

Drink koffie en Coca-Cola (Light/Zero) met mate. De drankjes wakkeren je honger aan en zijn niet eens erg dorstlessend. Op zoek naar iets dat wel je dorst kan lessen én gezond is? Kies dan voor infused water.

Samen slank: we gaan ervoor!

Doe jij al mee aan de Samen Slank-challenge? Meer bewegen, gezonder eten of in het algemeen fitter worden: samen worden we de beste versie van onszelf! Twee keer per week ontvang je de Samen Slank-nieuwsbrief en bovendien kun je voor nòg meer motivatie terecht in de Goed in je vel met Libelle-groep. Klik snel hier voor meer informatie over de challenge en schrijf je in!

Meer lezen?

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)