Dubbel zo mooi: met deze producten steun je de strijd tegen borstkanker

Dubbel zo mooi: met deze producten steun je de strijd tegen borstkanker
© SCENTO, ghd

Borstkanker raakt iedereen. Misschien ken je iemand die het heeft (gehad), of wie weet werd je er zelf al mee geconfronteerd. Tijdens oktober borstkankermaand wil organisaties als Think Pink en Pink Ribbon voor zoveel mogelijk sensibilisering zorgen, en daar kan iedereen z’n steentje aan bijdragen.

Beauty tegen borstkanker

Er zijn namelijk heel wat beautyproducten uitgebracht waarvan een deel van de opbrengst naar de strijd tegen borstkanker gaat. Zo steun je het goede doel én hou je er zelf iets moois aan over!

1 Bubbles at Home

Het Belgische merk Bubbles at Home zet haar schouders onder de borstkankercampagne met een heerlijk geurende zeep in een hervulbaar doosje. De natuurzeep bevat 20 tot 30% plantaardige glycerine, wat voor een rijkelijke hydratatie zorgt. De zachte geur van gardenia, sinaasappel en witte musk is vrolijk en vrouwelijk.

 

Bubbles at Home, € 18,95. Voor elk verkocht zeepje gaat 30% van de verkoopprijs naar Pink Ribbon.

2 SCENTO

ICI Paris XL en Think Pink slaan opnieuw de handen in elkaar in de strijd tegen borstkanker. Tijdens de maand oktober schenkt de parfumerie bij aankoop van iedere SCENTO Peony & Rose-kaars, die voor de gelegenheid een limited edition-verpakking krijgt, 5 euro aan Think Pink. De kaars verspreidt een elegant parfum van lychee, pioenen en rozen.

 

SCENTO, € 14,95 bij ICI Paris XL. Bij elke verkochte kaars gaat een donatie van 5 euro naar Think Pink.

3 ghd

Het gerenommeerde haartoolmerk ghd lanceert, speciaal in het teken van de borstkankermaand, een tijdelijk verkrijgbare Pink Collection. Daarbij sturen ze de roze boodschap ‘Take Control Now’ de wereld in: een warme oproep om iedere maand je borsten te checken op mogelijke symptomen van borstkanker.

 

ghd, € 199 voor de föhn en € 210 voor de stijltang. 5 euro van iedere verkochte haardroger en 10 euro van iedere verkochte stijltang gaat naar Pink Ribbon. Beide tools zijn verkrijgbaar in het salon en bij De Bijenkorf.

4 Amalys

Het Belgisch horlogemerk Amalys lanceert deze oktober een exclusieve Think Pink-set in beperkte oplage. Het merk werkte hiervoor samen met het Antwerpse I.Ma.Gi.N. Jewels om een prachtig doosje te ontwikkelen met een horloge en een verfijnd armbandje, elk discreet voorzien van het Think Pink-symbool.

 

Amalys, € 139. Per verkochte set wordt 20 euro geschonken aan het Geef om Haar-fonds van Think Pink, dat mensen helpt die financiële moeilijkheden ondervinden bij de aanschaf van een pruik na borstkanker.

5 Estée Lauder

Ook de merken van moederbedrijf Estée Lauder dragen hun steentje bij. Een deel van de opbrengst van de verkochte producten gaat naar Pink Ribbon en de Breast Cancer Research Foundation.

  • Hand Relief verzacht en verzorgt de meest droge handen (Aveda, € 30).
  • Advanced Night Repair, Estée Lauders iconische serum, ondersteunt het nachtelijke herstelproces van de huid, voor een jonger uitziende, stralende teint (Estée Lauder, € 127,25).
  • Dramatically Different Moisturizing Lotion+ hydrateert je huid intensief en versterkt de natuurlijke huidbarrière (Clinique, € 56,40).
  • Daily Rescue Serum helpt roodheid verminderen en kalmeert de geïrriteerde huid onmiddellijk (Darphin, € 63).
  • The Moisturizing Cream van La Mer biedt hydratie en dagelijkse bescherming die je huid nodig heeft voor natuurlijk herstel (La Mer, € 170).
  • Brave & Beautiful-kit bevat lipproducten en een aantal crèmes om je huid te doen stralen (Estée Lauder, € 72,40).

Lees ook deze artikels:

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Lees verder na de reclame

Het volgende Libelle-artikel is echt even het wachten waard :)